1. Bestilling
Bano Life har åbent på hverdage fra kl. 8.30 til 15.30 og kan kontaktes i denne periode på 75 56 32 44. Hvis vi ikke er tilgængelige på telefonen (eller er optaget i et andet opkald), kan du med fordel informere os om din sag via e-mail på info@banolife.dk
Hvis du ønsker at sende noget til os, er vores leveringsadresse Bano Life Karetmagervej 19B, DK-7000 Fredericia
2. Betaling
Hos Bano Life, kan du købe vores produkter. Kontakt os på email eller telefon således vi kan rådgive dig bedst muligt inden bestilling. Betaling foregår via bankoverførsel, pr. check. eller bestille produktet leveret pr. efterkrav. Hvis du overfører pengene direkte til vores konto 0755-3224221540, (med bankoverførelse) bedes du opgive dit navn og adresse.
3. Priser
Såfremt andet ikke er aftalt, gælder priser i overensstemmelse med den aktuelle prisliste. Alle priser er angivet i danske kroner, inklusive moms.
Der tages forbehold for: prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og tryk fejl. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, excl. Færøerne og Grønland.
Vi forbeholder os ret til eventuelle trykfejl og forbeholder os retten til at ændre alle priser uden forudgående varsel.
Alle priser er inkl. moms og levering.
4. Fragt/Fremsendelse
Varerne fremsendes som hovedregel med Post Danmark inkl. omdeling. Ved størrer partier leveres med egen bil.
5. Modtagelse
Når du har modtaget dine varer, skal du sammenholde disse med fakturaen. Kontroller altid varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen.
Såfremt der er synlig skade på emballage gøres indsigelse overfor Post Danmark på stedet.
Er varen/emballagen beskadiget, kan du enten nægte modtagelse, hvorefter postbudet tager pakken med retur. Vi skal herefter kontaktes. Du kan også modtage pakken, men kvitterer på fragtbrevet “Modtaget med forbehold” og indholdet af pakken kan tjekkes efter postbudet er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig på det lokale postkontor eller hos os.
Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør. Synlige defekter eller mangler skal anmeldes til os på leverings-dagen eller senest dagen efter!
Henvendelser på mere end 2 dage efter modtagelse kan ikke behandles!
6. Defekte varer
Har du mod forventning fået en defekt eller fejlleveret vare, skal vi kontaktes på tlf 75 56 32 44.
Bano Life dækker transportomkostninger i forbindelse med fejlleverede varer ved forsendelse via Postdanmark eller Fragtmand, med betingelse af at det er os der står for rekvirering af fragtmand eller sender betalt postkvittering. Vi ombytter og sender naturligvis en ny vare med det samme vi har modtaget den fejlleverede vare, med mindre andet er aftalt! Vi tilbyder også at udføre den nødvendige service og reparation på installationsadressen med egne teknikerer, som dækker hele Danmark med brofast forbindelse.
7. Returret
Skulle du fortryde dit køb, kan produktet returneres inden 14 dage. Da der her er tale om et hygiejne produkt tager vi kun produktet retur såfremt det ikke har være monteret og/eller anvendt.
Vi tilbagebetaler produktets pris minus leverings- omkostninger, hvis varen er tilbageleveret i samme stand som leveret. Originalemballagen skal desuden returneres i en stand, der gør et videresalg muligt, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse såvel som mål/værdier som er nødvendig information for vore kunder.
Når du returnerer varen, skal du vedlægge en kopi af vores faktura og oplyse bankens navn samt registrerings- og kontonummer således, at vi kan overføre pengene til din konto.
Forsendelses omkostninger refunderes ikke.
Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at du har afsendt varen. Varer der returneres pr. efterkrav nægtes modtagelse. Kunden bærer selv omkostningerne til retur fragt samt ansvar for, at produktet kommer frem i hel stand.
8. Garanti og reklamationsret
Bano Life arbejder med en centraliseret serviceorganisation. Kontakt venligst vores kundeservice på tlf 75 56 32 44, hvis der er behov for service.
Hos Bano Life har du 2 års reklamationsret gældende fra leveringsdato, i henhold til gældende dansk lovgivning på området.
Husk derfor, at gemme faktura som garantibevis. Hvis du mod forventning skulle være uheldig, at produktet går i stykker i garantiperioden, skal du blot returnere varen til os sammen med en kopi af vores faktura og en kort beskrivelse af fejlen. Når du sender varen retur til os, betaler du selv forsendelse. Det er en god ide, at kontakte os inden på tlf 75 56 32 44.
Vi vil så snart, vi modtager varen fra dig, tage hånd om sagen og sørge for den hurtigst mulige løsning af problemet.
Skyldes fejlen betjeningsfejl, modifikationer eller misbrug af produktet fra brugerens side, vil den udførte reperation blive faktureret til kunden.
9. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Bano Life tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.
10. Erhvervskunder og offentlige kunder
Returnerede varer pålægges et returgebyr på 20%. (indtil 14 dage efter købet). Herefter kan varen ikke returneres.
Med mindre andet er aftalt, ydes erhvervsdrivende og offentlige kunder 12 måneders reklamationsret, idet reklamation skal ske straks når en fejl eller mangel konstateres. Erhvervsdrivende og offentlige kunder har pligt til, at foretage en sådan undersøgelse af en købt vare, som ordentlig forretningsbrug kræver.
11. Force Majeure
I tilfælde af krig, naturkatastrofe, arbejdskonflikter, myndighedsbeslutninger, manglende leverancer fra underleverandører, omstændigheder der medfører ekstraomkostninger, samt andre sammenlignelige begivenheder uden for vores kontrol, som ikke rimeligt kunne forudses og påvirker indgåede aftaler samt forpligtelser fra Bano Life, kan dette medføre, at Bano Life ikke kan opretholde nævnte aftaler/forpligtelser, og udgøre grundlag for, at Bano Life frigøres fra sine forpligtelser til at opfylde nævnte aftaler.
12. Øvrige informationer
Vi henviser til vores kundeservice på tlf 75 56 32 44 for yderligere information.
Vi forbeholder os ret til trykfejl, fejl i information samt fejl i specifikationer på alle produkter og tjenester i vores sortiment. Alle billedoplysninger på vores sider skal betragtes som illustrationer og Bano Life kan ikke garantere, at billedet nøjagtigt gengiver varens udseende og beskaffenhed.